Pandemiyle yükselen şirketler adeta dibi gördü

Posted by

Şirket, geçtiğimiz yıllarda evde egzersiz trendlerinin zirveye ulaşmasıyla büyük bir başarı elde etmişti. Ancak normalleşme süreciyle birlikte, kullanıcıların spor salonlarına geri dönmesi ve evde spor yapma eğiliminin azalması, Peloton’un satışlarında düşüşe neden oldu. Şirket şimdi, değişen piyasa koşullarına uyum sağlamak ve yeniden yapılanmak için stratejiler geliştiriyor.

Pandemi süreci, birçok sektörde beklenmedik yükselişlere ve düşüşlere neden oldu. Bu dönemde insanların evlerde kalmaya başlamasıyla, evde kullanılan ürünler ve hizmetlerde ciddi artışlar gözlendi. Zoom, çevrimiçi market hizmetleri ve Animal Crossing: New Horizons gibi ürünler bu dönemde büyük ilgi gördü.

Peloton da bu dönemde spora olan ilginin artmasıyla birlikte popülerliğini artıran markalardan biri oldu. Şirket, spor ekipmanlarına olan talebin artmasıyla pazar değerini 6 milyar dolardan 50 milyar dolara kadar çıkardı. Ancak her yükselişin bir düşüşü vardır ve Peloton’un pazar değeri 2022 yılına gelindiğinde 10 milyar dolara düşmüş, şu anda ise yaklaşık 1 milyar dolarda seyrediyor. Şirket, pandemi döneminin sona ermesiyle birlikte maliyetleri kısmak zorunda kaldı ve iş gücünün yüzde 15’ini, yani 400 kişiyi işten çıkardı.

Pandemiyle yükselen şirketler adeta dibi gördü

Ayrıca, şirket fiziksel mağazalarını kapatma kararı aldı ve CEO Barry McCarthy, iki yıllık görev süresinin ardından görevinden ayrıldığını duyurdu. McCarthy daha önce Spotify ve Netflix‘te CFO olarak görev yapmıştı. Şirket şu anda onun yerine geçecek bir isim arayışında ve bu süreçte şu anki başkan Karen Boone ve yönetim kurulu üyesi Chris Bruzzo geçici olarak CEO’luk görevini üstlenecek.

Peloton ayrıca uluslararası pazarda daha fazla yer edinmek için hedeflenen ve verimli bir pazarlama stratejisi üzerinde çalışıyor. Şirket, bu adımların kombinasyonuyla 2025 mali yılının sonuna kadar yıllık harcamalarında 200 milyon dolar azalma hedefliyor. Ancak bu süreç, şirketin 2024’ün üçüncü çeyreğindeki gelir ve zarar rakamlarında yüzde 21’lik bir düşüşle sonuçlandı. Abone sayısında da geçen yıla göre azalma yaşandı. Peloton’un hisse senetleri ise 2021 yılında 156 dolar seviyelerinden bugünlerde 3 doların altına düştü.

Şirketin yaşadığı bu düşüş sadece insanların yeniden dışarı çıkmasıyla açıklanamaz; çeşitli tartışmalar ve Tread+ koşu bandının neden olduğu 90 yaralanma ve bir çocuğun ölümü ile sonuçlanan geri çağırmalar da Peloton’un zorlu birkaç yıl geçirmesine neden oldu. 2 milyon bisiklet de bir güvenlik sorunu nedeniyle geri çağrıldı.

Tüm bu zorluklara rağmen Peloton, sektördeki ikonik marka konumunu koruyor ve bu düşüşü tersine çevirebilmek için çalışmalarına devam ediyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir